måndag 28 september 2009

Provade att köra cykelcrossen idag för första gången sedan första hösten. Gick rätt bra, så im ska jag prova på att köra ett lite längre pass på hojjen...hoppas bara ryggen håller.
Funderade idag lite över värken som kommer runt min skada i ryggen,
-vad är egentligen skadlig värk för ryggen
-vad är träningsvärk
-vad är uppbyggande
-vad är nedbrytande

Efter den långa tid som jag har haft ont i ryggen så har jag tappat stora delar av muskulaturen kring den skadade delen i ryggen, den som ska hålla mig "uppe" och rak. Detta eftersom jag bla försökt att inte aktivera stora delar av ryggen för att det gjort så ohyggligt ont och för att påskynda läkningen.

Frågan är nu bara hur hårt kan man gå fram med träningen, hur mycket får det värka för att jag ska bli bättre och hur hårt kan jag pressa ryggen??

Tror snart att det får bli ett samtal med A och U.
Foto: sportklungan.se

3 kommentarer:

  1. Inte bra det där med ryggen! Kommer du köra någon cross tävling?

    SvaraRadera
  2. Nix, jag kommer att lägga all energi på att få en hel och stark kropp till nästa säsong och då vill jag inte bryta upp förberedelsena med cykelcross i höst.
    Däremot kommer jag att åka ut på några race för att hejja och skratta skiten ur mig till era bravader.

    SvaraRadera
  3. Det dyker jag låter som en super idé!

    SvaraRadera